کتاب های مناسب آموزش برنامه نویسی

۳۳ بازديد

معرفی کتاب های آموزش برنامه نویسی

جدا از تمام منابعی که در زمینه آموزش برنامه نویسی مطالعه کرده اید قصد داریم در این مطلب در مورد بهترین کتاب های مربوط به آموزش برنامه نویسی با شما صحبت کنیم. سورس یک برنامه مانند لطیف است. اگر بخواهید آن را توضیح دهید، بی‌معنا می‌شود. به نقل از «کوری هاوس». در این بخش کتابهای متنوعی در خصوص برنامه‌نویسی معرفی می‌شود. برخی از این کتاب های آموزش برنامه نویسی، کتابی برای شروع برنامه نویسی می‌باشند.

 

کتاب برنامه نویسی Code complete

این کتاب جیبی به عنوان یک مرجع خوب و روان تولید نرم افزار بوده که بسیار عام‌پسند است و در خصوص برنامه‌نویسی، شکل نوشتاری، کدنویسی، عیب یابی، طراحی، آزمون کردن و بسیاری موارد دیگر مطالبی ارائه می‌دهد. این کتاب نوشته استیو مک کانل بوده که به عنوان یک کتاب بنیادی باید در کتابخانه همه برنامه‌نویسان از آن وجود داشته باشد.

 

کتاب برنامه نویسی Code complete

 

کتاب برنامه نویسی Clean Code

این کتابچه به عنوان راهنمای ساخت سریع نرم افزار می‌باشد و توسط رابرت سی مارتین به رشته تحریر در آمده است. در این کتاب مطالعات موردی و مثالهایی از جاوا ارائه شده که باعث خواهد شد تا سر حد ممکن برنامه‌نویسی خود را با مقایسه پایش نمایید. همچنین بهترین روشها جهت تحقق هدف برنامه نویس شدن را ارائه می‌نماید. این کتاب یکی از بهترین کتاب های آموزش برنامه نویسی و کدنویسی می‌باشد.

 

کتاب برنامه نویسی Clean Code

 

کتاب برنامه نویسی Think Like a Programmer

این کتاب برجسته مقدمه‌ای بر حل مسئله می‌باشد. نویسنده کتاب، وی انتون اسپرال می‌باشد. در این کتاب اشاره دارد که برنامه‌نویسی چیزی فراتر از به حافظه سپردن اصول کدنویسی زبان برنامه نویسی است. این کتاب برنامه‌نویسی اشاره دارد که آموختن زبان برنامه نویسی آن است که خارج از چارچوب فکر کنید و مشکلات را با خلاقیت خود حل کنید. در جای جای این کتاب مفاهیم متعدد برنامه‌نویسی مرور خواهد شد.

 

کتاب برنامه نویسی Think Like a Programmer

در این کتاب آموزش برنامه نویسی به شما تمریناتی داده می‌شود تا بتوانید با امتحان کردن، آموخته‌های خود را پیاده‌سازی نمایید. مثال‌های این کتاب به زبان C++ می‌باشد. این کتاب روش شکستن مسئله به قسمت‌های کوچک‌تر و ساده‌سازی مسئله را آموزش می‌دهد.

 
 

کتاب برنامه نویسی HTML and CSS

طراحی و ساخت وب سایت را با این کتاب برنامه نویسی و کدهای ارائه شده در آن تجربه نمایید. این کتاب توسط جان داکت نوشته شده است و محتوای آن طراحی سایت با برنامه‌نویسی است. کد خواندن می‌تواند خسته‌کننده باشد اما با این کتاب بسیار جذاب است! با استفاده از این کتاب می‌توانید سبکهای نوشتاری متعدد سایت سازی بر اساس CSS و HTML را بیاموزید. این کتاب یکی از بهترین کتاب های آموزش برنامه نویسی برای مبتدیانی است که به کدنویسی علاقه‌مند شده‌اند.

 

ویدیو پییشنهادی: اصول برنامه نویسی C و ++C

 

آموزش زبان برنامه نویسی با Learning Web Design

این کتاب راهنمای مبتدیان برای کدنویسی با HTML، CSS، JavaScript و طراحی وب سایت می‌باشد. نویسنده این کتاب جنیفر رابینز است. این کتاب با ترکیب اطلاعات مفید و تمرینها و آزمون‌های مختلف این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا به سرعت مهارتهایی را که تمرین نموده اید، بیاموزید. ابتدای آموزش برنامه نویسی با این کتاب با یادگیری مهارت‌های بنیادی مانند نحوه کار در وب خواهد بود و در پایان آموزش می‌توانید وب سایت  خود را طراحی نمایید.

 

آموزش زبان برنامه نویسی با Learning Web Design

 

کتاب برنامه نویسی You Don't Know JS Yet

این کتاب که نوشته کیل سیمپسون است آغازی بر برنامه نویسی با جاوا اسکریپت می‌باشد که در چند جلد گردآوری شده است. می‌توان گفت که حتی بسیاری از توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان با تجربه جاوا اسکریپت نیز برخی قسمت‌های پیچیده این نرم افزار را به خوبی درک نمی‌کنند! این کتاب به عنوان کتابی برتر با هدف ارائه تصویری کامل از جاوا اسکریپت از کوچکترین تا گسترده‌ترین بخشهای این نرم افزار است. هنوز جاوا اسکریپت را نمی‌شناسید.

 

کتاب برنامه نویسی You Don't Know JS Yet

 

کتاب برنامه نویسی Modern PHP

جاش لوخارت با کتاب PHP مدرن خود برای حتی مبتدیان ارمغان برنامه نویسی را به همراه آورده است. این کتاب برنامه نویسی تمام نیاز فرد را به تکنیک‌های مورد استفاده در PHP مرتفع می‌گرداند. در این کتاب کاربردهای معماری و طراحی، پایگاه داده، امنیت، تست کردن، عیب‌یابی و بسیاری از موارد مورد بررسی قرار گرفته است.

 

کتاب برنامه نویسی Modern PHP

 

کتاب برنامه نویسی Head First Python

علاقه‌مندان به پایتون با پاول بری همراه شوند و راهنمای اندیشمندانه او را مطالعه نمایند. این کتاب از جمله کتاب های آموزش برنامه نویسی و آموزش ویژوال و شی گرایی است. با این کتاب به سرعت مفاهیم پایتون را متوجه خواهید شد و به برنامه نویسی وب، به ساخت وب سایت مورد علاقه خود مشغول می‌شوید.

 

کتاب برنامه نویسی Head First Python

 

کتاب برنامه نویسی C# in Depth

جان اسکیت با کتاب سی شارپ خود به عمق دریای این برنامه سفر نموده و اطلاعات دقیقی در این خصوص به علاقه‌مندان ارائه می‌نماید. در این کتاب اجزای برنامه نویسی C# از جمله توابع همزمان، رشته‌ها، تاپلز و موارد متعدد دیگر را با مثال‌های واقعی و کاربردی جهت آموزش برنامه نویسی به دست خواهید آورد و از آموزش این زبان برنامه نویسی لذت خواهید برد.

 

 

کتاب برنامه نویسی C++ Primer

استنلی بی لیپمن، جوزه لاجویی و باربارا ای مو با انتشار کتاب خود به دنبال آموزش سریع برنامه نویسی بوده‌اند و هدف آنها آموزش نوشتن قدرتمندانه کدهای C++ برای کاربردهای پیشرفته و کاربردی بوده است.

به یقین کتاب‌های متعددی در زمینه برنامه‌نویسی به زبان‌های مختلف وجود دارد که هر کدام می‌تواند به آموزش برنامه نویسی خاصی کمک شایان نماید، اما در این نوشتار با توجه به بضاعت و معرفی از منابع و مراجع اصلی این کتابها جهت آشنایی و استفاده علاقه‌مندان بیان شده است. کسانی که تمایل به برنامه‌نویسی دارند باید زمینه تخصصی خود را شناخته و در خصوص گسترش آن مطالعات خود را از این افزایش دهند.

آموزش برنامه نویسی از صفر تا صد

My logo

برای یادگیری برنامه نویسی نیازی به کلاس ندارید. اما توصیه ما:

  • ابتدا آموزشها و مفاهیم پایه ای را یاد بگیرید (آموزشهای همین صفحه)
  • سپس خود را به چالش بکشید، یا خودتان برای خود پروژه تعریف کنید یا کارهای دانشجویی یا ساده بیرونی بگیرید تا دستورهای بالا را عملی یاد بگیرید
  • حتما از سایت Stack overflow برای مطرح کردن سوالات خود استفاده کنید
  • تا می توانید کدهای مختلف را مرور کنید و حتی حفظ کنید
  • حتما یک نرم افزار غلط گیر برنامه نویسی روی سیستم خود نصب کنید تا غلط ها و باگ های برنامه نویسی را همانجا به شما نشان دهد

همین! هیچ رمز و راز خاصی برای یادگیری زبان برنامه نویسی وجود ندارد و همه اش تلاش و تکرار مداوم است.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد