طراحی وب سایت با زبان ‌های برنامه ‌نویسی چگونه است

۱۷ بازديد

طراحی وب سایت با زبان ‌های برنامه ‌نویسی

برای طراحی وب سایت راه‌ها و روش‌های متعددی وجود دارد. بنا به نیاز و با توجه به کارایی آموزش برنامه ‌نویسی در ایجاد یک وب سایت، می‌توان برای تولید استفاده نمود. زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی وجود دارند که برای طراحی وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با طراحی وب سایت با زبان‌های برنامه‌نویسی و روش کار مختصر برخی از آنها آشنا خواهیم شد.

 

ویدیو پییشنهادی : آموزش برنامه نویسی

 

طراحی وب سایت با جاوا

شاید به جرات بتوان گفت که جاوا محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی دنیا است. این زبان برنامه نویسی وب است. این زبان بسیار ساده و مناسب برای یادگیری است. اما در خصوص آن که چرا باید جاوا را آموخت، می‌توان اشاره کرد که جاوا یکی از سه زبان مهم برای طراحی وب سایت و گسترش آن است.

 

طراحی وب سایت با زبان‌های برنامه‌نویسی

 

در این میان می‌توان به HTML ،CSS و در نهایت به جاوا اشاره نمود. HTML به منظور طراحی محتوای صفحات وب به کار می رود. CSS چیدمان و ظاهر صفحات وب را می‌آراید و جاوا برای برنامه نویسی رفتار صفحات وب کاربرد دارد. لذا برنامه‌نویسان باید با این سه برنامه آشنا باشند. یکی از بخش‌های مهم در تولید و طراحی وب سایت در جاوا، قسمت JS Web APIs است. این قسمت یک رابط برنامه نویسی برای وب است.

 

 

با استفاده از این بخش می‌توان عملکرد مرورگر وب را گسترش داد. البته برای نوشتار کدهای برنامه نویسی برای وب باید دوره‌های زبان برنامه نویسی جاوا برای طراحی وب سایت را بگذرانید. جاوا زبانب است که بر روی مرورگر شما یا کامپیوترتان در حال اجراست. حتی بر روی تبلت و تلفن همراه شما نیز در حال اجراست. جاوا برای همگان به صورت رایگان و آزاد می‌باشد. در پایان این قسمت کدنویسی کوتاهی از جاوا در طراحی ساده متن یک سایت را ارائه می‌دهیم:

 

<!DOCTYPE html>
<html>
<body>

<h2>JavaScript in Body</h2>

<p id="demo">A Paragraph.</p>

<button type="button" onclick="myFunction()">Try it</button>

<script>
function myFunction() {
document.getElementById("demo").innerHTML = "Paragraph changed.";
}
</script>

</body>
</html>

 

این کدهای نوشته شده با زدن یا کلیک بر دکمه‌ای که در کد تعبیه شده است، نوشته متن را تغییر می‌دهد. به همین سادگی!

طراحی وب سایت با پایتون

برای طراحی وب سایت می‌توان از دومین زبان برنامه نویسی محبوب دنیا یعنی پایتون استفاده نمود. پایتون می‌تواند بر روی سرور جهت ایجاد برنامه‌های وب به‌کار رود. قسمت‌های متنوع پایتون برای برنامه‌نویسی لازم و ضروری است اما بخش‌های مهم این زبان برنامه نویسی قسمت تفهیم به ماشین و پایگاه داده پایتون است که می‌تواند برای طراحی وب سایت بسیار با اهمیت باشد.

  

یکی از قسمت‌های مهم پایتون که برای طراحی وب سایت به خصوص وب اپلیکیشن‌ها مورد استفاده است، فریمورک جنگو می‌باشید که یکی از بخش‌های مهم کتابخانه پایتون است. البته اشاره به این موضوع که زبان پایتون برای طراحی وب سایت به عنوان اولین زبان برنامه نویسی معرفی نمی‌شود و در مقایسه با زبان PHP کمتر مورد استفاده است.

 

 

 

 

PHP شاید یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای تولید و طراحی وب سایت دارد. اما استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون که در بخش داده کاوی بسیار قدرتمند عمل می‌نماید و پایگاه داده قوی تولید می‌کند، در این طراحی می‌تواند ارزشمند باشد. استفاده از برنامه‌نویسی پایتون در طراحی سایت زمانی ارزشمند است که بخش محاسبات و تحلیل برای پروژه‌های بزرگ مورد توجه است.

 

طراحی وب سایت با پایتون

 

زبان برنامه نویسی پایتون آنقدر ارزشمند است که سایت‌های معتبر و بزرگ دنیا برای طراحی و پشتیبانی سایت‌های خود از آن بهره برده‌اند اما نکته مهم آن است که استفاده از این زبان برنامه‌نویسی برای طراحی سایت امکان دارد که به لحاظ هزینه‌ای به‌صرفه نباشد. برای آموزش بیشتر در این زمینه دوره‌های آموزشی پایتون را امتحان کنید.

 

 

طراحی وب سایت با php

زبان PHP هنوز حرف اول در طراحی وب سایت را می‌زند. حتی بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی که به تولید سایت مشغول هستند، در پس زمینه و پشت صحنه خود از PHP استفاده میکنند. PHP یک زبان برنامه نویسی سرور و ابزاری قدرتمند برای ایجاد صفحات وب پویا و تعاملی است. این زبان برنامه نویسی به عنوان جایگزین پرکاربرد، رایگان و کارآمد برای رقیب خود ASP مایکروسافت می‌باشد.

برای یادگیری این زبان برنامه نویسی بهتر است با زبان‌های برنامه نویسی HTML ،CSS و جاوا آشنا باشید. از مزیت‌های این زبان برنامه نویسی آن است که منبع باز بوده و به طور گسترده مورد استفاده است.

 

 

اسکریپت‌های آن بر روی سرور اجرا می‌شوند و به لحاظ استفاده رایگان می‌باشند. زبان برنامه نویسی PHP آنقدر قدرتمند است که در هسته و مرکز بزرگترین سیستم مدیریت محتوای وبلاگ نویسی در وب یعنی وردپرس جای دارد. همچنین برای اجرای بزرگترین شبکه اجتماعی یعنی فیس بوک مورد استفاده قرار گرفته است. اقداماتی که می‌توان با PHP در طراحی سایت انجام داد عبارتند از:

  • این زبان برنامه نویسی می‌تواند محتوای صفحه پویا ایجاد نماید.
  • PHP می‌تواند پرونده‌هایی را در سرور ایجاد، باز، بسته، حذف، بخواند و ایجاد کند.
  • داده‌های فرم را جمع آوری می‌کند.
  • کوکی را ارسال و دریافت می‌کند.
  • داده‌ها را در پایگاه داده اضافه، حذف یا تغییر می‌دهد. همچنین داده‌ها را رمزگذاری کند.

 

طراحی وب سایت با php

 

چرا php

البته کاربردهای متعدد این زبان برنامه نویسی در دوره آموزشی مربوط به این زبان برنامه نویسی به طور کامل مطرح خواهد شد. اما در پایان این زبان برنامه نویسی در خصوص چرایی استفاده از PHP نیز مطالبی شرح داده می‌شود. از آنجایی که این زبان برنامه نویسی در سیستم عامل‌های مختلف اجرا می‌شود، محبوبیت بالایی کسب نموده است.

اقدامات لازم قبل از طراحی وب سایت

گام اول: تعیین نوع سایت

در مرحله اول نوع سایتتان را مشخص کنید، هر نوع وب سایت امکانات مختص خود را دارد بنابراین این کار میتواند زمان کمتری از شما بگیرد.

انواع وب سایت

1- وب سایت های شرکتی  سایت های شرکتی معمولا به معرفی خدمات یا محصولات یک شرکت یا مجموعه می پردازند و در کنار آن می توانند بخش های مقالات و اخبار شرکت و مجموعه را نیز مدیریت نمایند.

2- وب سایت های فروشگاهی  طراحی سایت فروشگاهی به منظور فروش یک کالا یا حتی خدمات انجام می شود.یک سایت فروشگاهی می تواند دارای درگاه پرداخت آنلاین باشد یا می تواند کالا یا خدمات معرفی شده را به صورت آفلاین به فروش برساند.

3- وب سایت های تخصصی  وب سایت های تخصصی معمولا برای یک کسب و کار خاص یا به منظور یک هدف خاص طراحی می شوند. طراحی این سایت ها باید به گونه ای باشد که مهمترین اهداف مورد درخواست را در نظر بگیرد و تمام نیازهای مربوط به آن را برطرف نماید.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد