سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

نگاهی به اندروید استودیو ۴

۱۶ بازديد
ویرایش کد اندروید استودیو ۴، اشکال زدایی ، ابزار عملکرد ، سیستم ساخت انعطاف پذیر و سیستم ساخت / استقرار فوری ، همه اینها را به شما امکان می دهد تا بر ساخت برنامه های منحصر به فرد و با کیفیت بالا تمرکز کنید. اجرای فوری تغییرات کد و منابع را به برنامه خود فشار دهید و در دستگاه یا شبیه ساز اجرا می شود و تغییرات را بلافاصله زنده می کنید.
اجرای فوری به طور چشمگیری سرعت ویرایش ، ساخت و اجرای چرخه ها را افزایش می دهد و شما را "در جریان" نگه می دارد.
ویرایشگر کد هوشمند با یک ویرایشگر کد هوشمند که به شما در هر مرحله کمک می کند ، کد بهتری بنویسید ، سریعتر کار کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید. Android Studio بر اساس IntelliJ ساخته شده است و قادر به تکمیل کد پیشرفته ، بازسازی و تجزیه و تحلیل کد است. شبیه ساز سریع و غنی از ویژگی برنامه های خود را سریعتر از دستگاه فیزیکی نصب و اجرا کنید و برنامه خود را تقریباً در هر پیکربندی دستگاه Android آزمایش کنید: تلفن های Android ، رایانه لوحی Android ، Android Wear و دستگاه های Android TV. Android Emulator 2.0 جدید سریعتر از همیشه است و به شما امکان می دهد اندازه شبیه ساز را به صورت پویا تغییر دهید و به مجموعه کنترل های حسگر دسترسی پیدا کنید

بالاخره در ۲۸ مه سال ۲۰۲۰ (May 28 ,2020) گوگل Android Studio 4.0 جدیدترین نسخه خود را روانه بازار کرد. همانطور که می‌دانید اندروید استودیو دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و جالبی است. در ادامه مقاله شما را بیشتر با امکانات جدید اندروید استودیو ۴ آشنا می‌کنیم پس همراه ما باشید.
آخرین نسخه اندروید استودیو قرار است که به توسعه‌دهندگان کمک کند تا برنامه‌های خود را سریعتر و با کدهای دقیق‌تر طراحی و توسعه دهند. اکنون Android Studio 4.0 را می‌توانید مستقیماً از سایت Android Developer برای Mac Windows و Linux بارگیری کنید.
 
ویدیو پییشنهادی : آموزش برنامه نویسی اندروید
آموزش برنامه‌نویسی اندروید
 
امکانات جدید اندروید استودیو ۴
اندروید استودیو ۴ مانند نسخه‌های قبلی خود دارای ویژگی‌هایی است فقط با این تفاوت که این ویژگی‌ها کارایی بهتر و بیشتری دارند و توسعه‌دهندگان به راحتی می‌توانند کار خود را با سرعت بیشتری انجام دهند. به گفته خود شرکت گوگل اندروید استودیو ۴ توانسته اکثریت باگ‌های نسخه‌های پیشین خود را رفع کند که همین کار نکته قابل توجهی است.
 

 

یکی از مهم ترین ویژگی‌هایی که این نسخه دارد، اجرای شبیه‌ساز اندروید (Android Emulator) در اندروید استودیو است. که همین قابلیت ممکن است تاثیر بسیار مثبتی بر روند توسعه اپلیکیشن‌های اندروید بگذارد. با این قابلیت جدید اندروید استودیو دیگر کار توسعه‌دهندگان راحت تر شده است زیرا آنان در گذشته برای اجرا و آزمایش اپلیکیشن خود مجبور بودن وارد برنامه‌های متفاوت شوند.
 
مختصر تعریفی از اندروید استودیو ۴
 
یکی از قابلیت‌هایی که بسیار مورد توجه توسعه‌دهنگان قرار گرفته، وجود بازرس دیتابیس جدید (Database Inspector) است. اندروید استودیو ۴ به راحتی می‌تواند از فناوری ماشین یادگیری محلی (بدون نیاز به هیچ فضای ابری) پشتیبانی کند.
حال که کمی با اندروید استودیو ۴ آشنا شدیم بگذارید درباره امکانات جدید اندروید استودیو ۴ بیشتر سخن بگوییم. همانطور که پیش تر گفتیم اندروید استودیو با نسخه جدید خود قابلیت‌های منحصر به فردی را به ارمغان آورده است به طوری که اکثریت توسعه‌دهنگان از این کار گوگل (شرکت سازنده اندروید استودیو) راضی هستند.
 
مقاله پییشنهادی : آموزش git در اندروید استودیو
آموزش git در اندروید استودیو
 
امکانات جدید اندروید استودیو ۴ برای طراحی (Design)
Motion Editor
Motion Editor نخستین قابلیتی می‌باشد که به اندروید استودیو ۴ اضافه شده است. Motion Editor یک نوع ویرایشگر حرکت است. این ویرایشگر حرکت تقریبا به مدت دو سال زیر نظر اندروید ایکس (AndroidX) و در بخش   ConstraintLayout با نام  MotionLayout قرار داشت.
MotionLayout به منظور کمک به توسعه‌دهنگان برای ساخت راحت تر انیمیشن و پیاده‌سازی آنان، تولید و ساخته شده است. مشکل اصلی MotionLayout اینجا بود که شما در این ویرایشگر مجبور بودید خودتان فرایند ساخت و توسعه متحرک‌سازی انیمیشن را در XML انجام دهید که همین کار وقت و انرژی بسیاری را از شما می‌گرفت.
خوشبختانه مورد بالا در نسخه ۴ اندروید استودیو رفع شد و شما در این نسخه میزبان رابط پیشرفته تری به نام Motion Editor شده‌اید که این ویرایشگر به شما اجازه می‌دهد که به راحتی چهره‌های بصری انیمیشن‌ها را در MotionLayout بسازید و به ویرایش آنان بپردازید.
خبر خوب اینجاست که دیگر توسعه‌دهندگان لازم نیست خودشان فایل‌های دشوار XML را بسازند و توسعه دهند بلکه Motion Editor تمام این کارها را انجام می‌دهد و به راحتی از تمام نیازهایی که توسعه‌دهندگان دارند، پشتیبانی می‌کند.
تعریف Motion Editor: یک رابط کاربری ساده برای ایجاد، ویرایش و پیش نمایش انیمیشن‌های MotionLayout
 
امکانات جدید اندروید استودیو ۴ برای طراحی (Design)
 
Layout Validation
اگر در حال ساخت اندازه‌های مختلف صفحه، فاکتورهای شکل و وضوح تصویر هستید باید در رابط کاربری خود تأیید کنید زیرا هر صفحه‌ای که شما بر روی آن تغییراتی را ایجاد می‌کنید باید از طرف Layout Validation پشتیبانی شود. در غیر این صورت ممکن است کارهایی که انجام داده‌اید بی فایده شوند.
Layout Validation Window به شما کمک می‌کند تا از چندین صفحه و پیکربندی به طور همزمان استفاده کنید و آنان را زیر نظر داشته باشید. بنابراین شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید با استفاده از چندین دستگاه مختلف، طراحی و توسعه خود را به بهترین شکل انجام دهید.
لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید مشاهده کنید که برنامه‌هایی که ایجاد کرده‌اید در چه وضعیتی هستند می‌توانید بر روی تب Layout Validation گوشه بالا سمت راست IDE کلیک کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد